NASZA LOTNICZA WIGILIA 2015 r.

Wigilia to święto rodzinne, dlatego też nasza rodzina lotnicza zrzeszona w Warszawskim Klubie Seniorów Lotnictwa i nie tylko oni, spotyka się 16 grudnia o godz. 17:00 w Awiatorze. Wejście pod samolotem MiG-21 na ul. Żwirki i Wigury.

Podzielimy się tam opłatkiem, posmakujemy przygotowanych posiłków, porozmawiamy z koleżankami i kolegami. Przychodzą na te nasze spotkania najstarsi z nas, zapraszamy lotników niezrzeszonych w WKSL.

W dniu 1 grudnia ( wtorek)o godz. 17:00 skarbnik klubu Witold Kamocki zbierał będzie po 50 zł. od tych, którzy jeszcze nie wpłacili ale chcą przyjść na „Naszą Lotniczą Wigilię. Będzie oczekiwał w samochodzie na ul. Miecznikowa (uliczka koło Pomnika Lotnika od ul. Żwirki i Wigury).

WIR

 

Październikowe zebranie WKSL

Najbliższe zebranie klubowe odbędzie się 6 października o godz. 17:00 w sali sztabu a wejście przy bramie wjazdowej do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego na ul Żwirki i Wigury (przy kładce).

Temat jak najbardziej aktualny i z pierwszej ręki.

Wojtek Matusiak będzie relacjonował 75-lecie obchodów Bitwy o Anglię.

15. września w Londynie odbyły się uroczystości upamiętniające lotników z Dywizjonu 303, którzy wsławili się niebywałą odwagą i wielkim bohaterstwem. W anglikańskiej katedrze św. Pawła została odprawiona msza św. z udziałem członków rodziny królewskiej oraz prezydenta Andrzeja Dudy.

Za Zarząd

WIR

NAJBLIŻSZE ZEBRANIE WKSL

Po wakacyjnej przerwie odbędzie się 1 września zebranie klubowe. Jak zwykle o godzinie 17:00, wejście pod samolotem MiG-21 w klubie Ikara na ulicy Żwirki i Wigury.

Jest to zebranie „przy herbacie”. Zostaną podane informacje o najbliższych działaniach klubu i naszych lotniczych spotkaniach i propozycjach do działania klubu.

W imieniu Zarządu WIR

Dyżury wakacyjne 2015

Listę dyżurów członków zarządu WKSL w okresie wakacyjnym.

7.lipiec   Kucharski Jacek

14.lipiec Madler Jerzy

21. lipiec Kamocki Witold

28. lipiec Karst Lesław

4. sierpień Danielski Włodzimierz

11. sierpień Szymczak Andrzej

18. sierpień Sajnaga Roman

Dyżury są od godz 11:00 w budynku WUR .

 

2015-08-25 pierwsze zebranie zarządu

Wycieczka do LOTAMS 16 czerwca 2015 r.

Wycieczka do LOTAMS 16 czerwca 2015 r.

Jest to nasza kolejna wycieczka do technicznego zaplecza lotnictwa. W ubiegłym roku zapoznawaliśmy się z obecną produkcją samolotów w Mielcu, natomiast w tym roku byliśmy w zakładach budowy śmigłowców w Świdniku. Baza na Okęciu gościła nas w czerwcu a tam wykonuje się przeglądy i naprawy dużych pasażerskich samolotów.

Powitał nas, dużą grupę byłych pracowników Bazy Technicznej LOT a obecnie emerytów i członków Warszawskiego Klubu Seniorów Lotnictwa Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny LOTAMS Krzysztof Ksit. To na zaproszenie prezesa mogliśmy odwiedzić nasze byłe miejsce pracy.

Od prezesa dowiedzieliśmy się ciekawych szczegółów o firmie, a członkowie WKSL zostawili prezesowi LOTAMS po sobie ślad w formie specjalnego dyplomu, bo „Nic tak nie plami jak atrament”- powiedział prezes WKSL Jerzy Madler wręczając pamiątkowy dyplom. ( Patrz zdjęcie)

LOT Aircraft Maitenance Service sp. z o.o. to jedyne autoryzowane centrum obsługi samolotów na obszarze Europy Centralnej oraz Wschodniej. Obsługuje lotnictwo cywilne i samoloty rządowe.

Historia LOTAMS od momentu powstania bazy technicznej łączyła się z PLL LOT. Początki sięgają lat dwudziestych ubiegłego wieku i warszawskiego Lotniska Mokotowskiego. Po przejściu na Okęcie baza rozwinęła się budując nowe hangary i poszerzając swoje usługi włącznie do remontów samolotów i silników. Wydzielenie bazy technicznej ze struktur lotowskich nastąpiło 13 lipca 2010 roku. Wtedy LOTAMS stał się samodzielnym podmiotem gospodarczym. Przejął po bazie technicznej hangary, pomieszczenia i wszelaką kadrę inżynieryjno techniczną o wieloletnim doświadczeniu i szerokich uprawnieniach. Było to przejście płynne bez budowy od podstaw a to się w lotnictwie liczy w dwójnasób.

LOTAMS posiada wieloletnie doświadczenie przy naprawach samolotów: - ATR72, ATR42, Embraer 145, Embraer 170, Embraer 190, Boeing 737, 767, Airbus 320 a ostatnio i Bombardjer Q400 NextGen. Wykonuje też usługi poza Warszawą i Polską.

Doświadczony personel zapewnia wsparcie inżynierskie oraz usługi wykonawcze w zakresie napraw strukturalnych, sprawności samolotu i inne.

Wycieczkę naszą po terenie oprowadzał Pan Paweł Mikołajczyk.

Hangar 4 tam mogliśmy wejść do kabiny załogi i kabiny pasażerskiej podpatrzeć obsługę innych samolotów.

Mieliśmy okazję zwiedzić cztery hangary i to co w nich jest wykonywane. Hangary są różnej wielkości a niekiedy nawet poszerzane i powiększane by weszły do wnętrza najszersze i najwyższe samoloty.

W hangarze 1 odbywa się zmywanie, malowanie i lakierowanie samolotów. Praca ta zajmuje średnio 5 dni, chociaż pomalowanie dużych samolotów zajmuje nawet do 12 dni.

Hangar 2 – stał tam aktualnie samolot Boeing B-767-300 a końcówki jego skrzydeł (wingletów) oddalone były od ścian jedynie o 75 centymetrów. Dla statecznika pionowego skonstruowane dodatkowe drzwiczki. Wprowadzenie takiego kolosa do wnętrza - już to samo jest sztuką. Inne mniejsze samoloty ustawiane są na zakładkę. Czas obsługi samolotu uzależniony jest od wykonywanych prac i zajmuje od kilku godzin do kilku tygodni.

Hangar 3 – przeglądy ogólne oraz wynajem pod imprezy okolicznościowe, jak między innymi pokaz Dreamlinera.

Całe wyjście było bardzo ciekawe i pouczające- wspomina Karolina wnuczka jednego z członków klubu, która razem z bratem miała okazję w wycieczce uczestniczyć. „Mogliśmy zobaczyć lotnisko „od środka”. Ja jako osoba ucząca się, mogłam tylko gdybać jak wyglądają w środku lotnicze hangary, ale słyszałam jak dziadek i jego koledzy wspominali swoją pracę, a nawet ustawienie wewnątrz „akwariów”, oszklonych pomieszczeń - miejsca pracy nadzoru mechaników wykonujących przeglądy samolotów.”

Dziękujemy za umożliwienie nam odwiedzenia miejsc które się poznawało tak jak ja od 1963 r.

Roman Woźniak - emeryt od 2003 r.

Szczegóły zobaczyć można na zdjęciach z wycieczki lub zapoznać się na stronie spółki:

http://www.lotams.com/pl/

Wycieczka do AMS (obsługa techniczna samolotów PLL LOT S.A.)

 

 

Wycieczka do LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o. - 16 czerwca 2015 r.

Jest to nasza kolejna wycieczka do technicznego zaplecza lotnictwa. W ubiegłym roku zapoznawaliśmy się z obecną produkcją samolotów w Mielcu, natomiast w tym roku byliśmy w zakładach budowy śmigłowców w Świdniku. Baza na Okęciu gościła nas w czerwcu a tam wykonuje się przeglądy i naprawy dużych pasażerskich samolotów.

Powitał nas, dużą grupę byłych pracowników Bazy Technicznej LOT a obecnie emerytów i członków Warszawskiego Klubu Seniorów Lotnictwa Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny LOTAMS Krzysztof Ksit. To na zaproszenie prezesa mogliśmy odwiedzić nasze byłe miejsce pracy.

Od prezesa dowiedzieliśmy się ciekawych szczegółów

Czytaj więcej: Wycieczka do AMS (obsługa techniczna samolotów PLL LOT S.A.)